Branża oponiarska na plusie w 2015 roku

Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż w roku ubiegłym. Zwiększenie sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon do samochodów osobowych, jak i opon ciężarowych. Wzrosty nie są spektakularne, jednak warto odnotować, że wyniki sprzedaży, w porównaniu do 2014 roku, poprawiły się o 1 proc. – w kategorii opon do samochodów osobowych i 3 proc. – w kategorii opon do samochodów ciężarowych.

Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40 proc. rynku, jednak w 2015 roku zanotował 4 proc. spadek sprzedaży. Wynik segmentu średniego to 28 proc. rynku i sprzedaż większa o 9 proc. Natomiast opony segmentu premium to 26 proc. rynku, 
a wzrost ich sprzedaży wyniósł 2 proc.

W kategorii opon do samochodów osobowych wyróżnić można opony do samochodów typu SUV, których sprzedaż wzrosła o 14 proc. oraz opony do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t, których sprzedało się 13 proc. więcej niż w roku ubiegłym. 

 – Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzo słabym 2014 roku. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma. Tegoroczne wyniki związane są zarówno ze wzrostem sprzedaży samochodów osobowych i ciężarowych, jak i z poprawą świadomości polskich kierowców odnośnie opon – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. – Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na ich własne bezpieczeństwo mają opony – dodaje Piotr Sarnecki.

Branża wyszła na plus także w całej Europie, w której w 2015 roku sprzedało się o 3 proc. więcej opon do samochodów osobowych, o 4 proc. więcej opon do samochodów ciężarowych oraz o 2 proc. więcej opon do motocykli. Jedyny, 9 proc. spadek w Europie zanotowały opony rolnicze.

 

Źródła: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego; ETRMA

 


dostarczył infoWire.pl